Vi börjar öva på "Ligg"

Har tränat både ute och inne idag. Inne tränade vi på kontaktövningarna, ibland fick han lite "godis" o ibland lekte vi med trossen. Sen varvade vi ner lite o myste, tränade lite "stå" och började lite med "ligg".

Försöker att begränsa mig lite med godisbelöningarna. Jag är lite rädd att godiset slår ut maten så han inte får i sig tillräckligt med det som han egentligen behöver. Så jag brukar ta lite av hans kulor som blir kvar från måltiden alt tar jag från nästa "ranson" och belönar med. Och det fungerar precis lika bra. Ibland kan han få lite skinka i små tärningar eller lite leverpastej i tärningar. Försöker att varva med godis o bus. Så att belöningarna aldrig blir enformiga.

Iaf, efter att vi tränat inne så gick vi ut o gick en kortare prommis, vi fortsatte med lite kontaktövningar o lite bus. Jag la små foder kulor lite var stans i en snödriva och sen fick Roffe leta reda på kulorna o käka upp dom!! Sen gick vi in. Roffe ligger o gnager på ett ben och när jag började skriva det här inlägget så väntade jag på att Chrille å Azze skulle komma in från sitt träningspass. Chrille tränar fys ikväll o Azze hänger med. De har sprungit uppför berget o jag vet inte allt de gjort men när de nu kommit in ska doggsen få sin kvällsmat. Sen är det dags för Roffisen att gå ut och göra Nr 2 :-)
(kissat gjorde han tydligen nyss i köket medan jag satt här.... hörru "matte", skärp dig" säger Roffe)

Här kommer lite bilder från dagen:

image23
©Pia Norén

Nisse försöker snika åt sig av Roffes mat!

image24

Men Roffe knuffar bara bort honom...

image25

Sen är det ju alltid kul att busa med "brorsan" !! (de är ju inte bröder på riktigt, men från samma kennel)

image26

När man tränat så duktigt så är det skönt att slappna av en stund o gnaga lite på brorsans ben, man måste passa på medan han inte är hemma, han blir så sur annars...hmprf!!!

image27

Visst är jag söt!

Nu är det kvällsmat!!

Bye!

Kommentarer
Postat av: Erika och Nelly

Gudars så söt kille, speciellt på sista bilden ;)
Duktiga ni är på träna, Roffe kommer att bli en toppen kille :D

2008-01-16 @ 22:39:12
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=gika
Postat av: Roffe´s blogg

Åh! Tack Erika, det var snällt sagt!! Ja vi försöker hålla igång men det är mest på skoj o lek nu :-) Han är helt underbar!!
:-)

2008-01-17 @ 00:20:19
URL: http://doedazz.blogg.se
Postat av: Marina Jönsson

Hej Pia!

Jag har en kullsyster till Azze. Hoppas han är lika härlig som Kira är.
Om Roffe får samma temperament som u-kullen och är lika träningsvillig och glad som Kira så har du en underbar hund att jobba med. Söt som honung är han i alla fall.

Hälsningar från oss i Gällivare

2008-01-17 @ 10:25:05
Postat av: L

PROPAGANDAHUNDAR!!!

Jag kommer snart och hälsar på!!

2008-01-17 @ 21:17:51
Postat av: Maria, Boaz, Lexxus & Dhemi

Dhemi och Roffe är jämnstora ungefär. :P
Vad söt han är. Här har det åxå varit minipromenader med en Dhemi som håller i Boaz koppel. Och så håller hon på att bli arrestantvakt. :D Varit med mig på jobbet och sovit, men det var ju nattpass. Ha det!

2008-01-20 @ 20:03:21
URL: http://www.boazbaron.com
Postat av: Andrea

Hihi va söt!! :)

2008-02-23 @ 16:48:05
URL: http://leapea.blogg.se
Postat av: Kamilla

Gud, vilken sötnos! Man blir ju hyfsat valpsugen.

2008-02-23 @ 17:43:27
URL: http://kamilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0