Bilder Roffes 2:a dag i Rödtjärn

image4
Leka är kul! Men vet lillGrabba att det är hans elefant du tjuvat??

image5
Jag försökte skura golven idag, med 2 hundar o 2 barn så blir det fort rätt smutsigt...
Men det var inte det lättaste när man hade en liten Roffe som jagade moppen kors o tvärs över hela köket!
Jag försökte avleda honom, jag försökte skura jätte jätte FORT!!!
Tillslut så var jag tvungen att bli lite bestämd o säga nej och samtidigt ta honom vänligt men bestämt i nackskinnet o flytta undan honom. När han sekunden efter försökte attackera moppen igen morrade jag lite dovt och då stannade han upp! Och då va jag snabb på att berömma honom.
Efter ytterligare 2 ggr med ett dovt morrande (ja, jag erkänner, jag försökte låta som en hund hihi) så förstod Roffe att det inte var nån idé, moppen var mattes. Punkt!

Sötnöt!!

image6
En olycka händer så lätt, och ibland så hinner man bara inte. Men det gör ju ingenting.
Inte när man är liten bebis.
Matte får försöka vara lite snabbare nästa gång Roffe gnäller till.
För det gör han, han gnäller oftast när han vill bajsa o kissa, som för att säga till. Så jag brukar skynda mig att lyfta ut honom när han gnäller så kanske han snart kopplar ihop gnället med ute.
Ibland hinner han kissa några droppar på golvet men "kniper" om man lyfter upp honom och sen fortsätter han kissa klart ute på gården.

Tänk vad mycket man ska lära sig när man är liten o just flyttat från mamma o alla syskon. Men det är ju tur att man får mogna i sin egen takt.

image7
- men Matte! Skynda å lyft ner mig då så jag får busa med min stora kompis!!!

image8

Oj då, Azlan har fått syn på något konstigt, bäst att gömma sig lite...
Det är bra att ha stora kompisar som gör att man känner sig trygg.

Klicka HÄR för att komma till Kennel Rottrobis hemsida. Där finns fina bilder på mamma Tjugi o Pappa Hoffa samt alla syskon. (D-kullen)

Nu är det dags att sluta ögonen, snart är det kissdax igen.
Jag har en dålig vana... - att fastna framför datorn alltför länge.


Vill bara sända en bukett med tusen röda rosor till min vän Vera som ställde upp som sällskap o chaufför när jag hämtade min lille prins. Dessutom är det superkul att jag fått en träningskompis.

<3 KramiZ <3

Kommentarer
Postat av: Maria & Falco

Det borde faktiskt inte vara tillåtet att vara så söt :-) Synd bara att de växer så fort (eller kanske tur, med tanke på hur jobbigt det kan vara med valp- och unghundar!). Lycka till med lille godbiten.

2008-01-07 @ 10:50:48
URL: http://www.falco.blogg.se
Postat av: Pia

Maria o falco: ja visst e de go när de är små men skönt när de vuxit upp. Tack tack!! vi hoppas oxå att allt går bra!!

2008-01-07 @ 23:11:56
Postat av: anna & zelda

åååå han är ju bara så fantastiskt söt!! lycka till!

2008-02-19 @ 20:04:18
URL: http://annazelda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0