Värsta dimman ute!

Har precis vart ute med hundarna. Gick vägen upp mot masten, tänkte vika in vänster mot T.s stuga men såg sen att ingen gått där på hela vintern så det var ca 1 meter djup snö... så det fick bli vanliga hederliga vägen. Och halkigt var det, höll mig själv till den lilla smala strängen av sand. Roffe fick vara kopplad från början, sen släppte jag honom med Azlan. Alltså dom leker så vilt så man måste hålla lite koll. Roffe har ju i princip samma fart som Azlan..... och att det sen tar tvärstopp rör dom inte i ryggen... Så lite lugnt måste man se till att det är. Är ju lite rädd om hans leder och höfter. Han är ju bara 17 veckor gammal.... typ!

Tog inga bilder idag, det var så dimmigt ute så då blir det ändå inga fina kort. Ska hämta min Nikon kamera som varit på lagning... men det får bli nån annan dag.

Sen Roffe kom in i vår familj har Azlan börjat äta betydligt bättre. Roffe äter som en stövare, dvs han slukar allt PRECIS ALLT som går att svälja. Så Azlan äter numera upp ALL sin mat på en gång. Förut kunde han gå och äta en kula häääär.... och en kul dääääär under hela dagen. Men nu är det lindrigare, man ger dom maten, dom äter upp den, man kan diska skålen på en gång och ställa undan dom. Ja förutom vattnet då som naturligtvis står framme hela dagen.

Roffe och Azlan hjälptes åt igår att först slita ner Roffes reflexsele och sen bita sönder den. Så V: nu köper vi en ny och ni vet att den är er sen!! sorry å mina hundars vägnar.

Azlan bet i princip inte sönder nånting när han var valp,men Roffe har hunnit med mycket, skohyllan åt han upp, Chrilles skor har han tuggat på, en massa träklossar från Isaac´s bygglåda... ja en hel del. Ändå försöker vi att ha tuggvänliga grejer åt honom. Men ben ex, spelar ingen roll hur många ben jag köper, Azlan roffar åt sig alla, trycker in så många ha kan i munnen så Roffe blir alltid utan..... ja det är inte lätt...

Nu ska jag göra en lista!
Ha det bra!

Puss å kram till alla Roffes syskon!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0