på is

Vi har haft träningen på is några dagar... jag har fått så mkt sammandragningar, besökt förlossningen en sväng på grund av detta o har blivit beordrad att ta det lugnt. Men hur lätt är det när man kommit igång med träningen o när det gick såååå bra... och nu får man ligga i soffan o slöa...

Valpkursen blev inställd igår, framflyttade till ett annat datum, vilket passade oss jättebra då jag inte ska vara så aktiv. Vi försöker träna in "ligg" men det går sådär... vi övar vidare.

Förra gången tränade de "möte med annan hund" men jag missade den pga mina sd.

Solen skiner här i Umeå o hundarna ligger ute på dagarna, inte i solen utan de söker sig till skuggan. De gillar att gräva ner sig i sanden (vi har ju inte sått nån gräsmatta än) eller så lägger de sig under Michelles stora studsmatta, där är det skugga! Och blir man törstig så går man hellre ner till bäcken o dricker än ur skålarna som matte kånkat fram....

Snart är det utställning!! Vi har fått vårt startnr, det hänger så fint på kylskåpet... jag satt å funderade på en sak o insåg att vi inte kommer att kunna ha Azlan i bilen då... dels har vi inget solskydd, inga hundgrindar eller nåt, och dessutom är det säkert soligt värre den 14 juni. Men Roffe går ju bra att ha med sig, han behöver nog lite miljöträning o vi får leta upp en skuggig plats o lägga ut en filt o en vattenskål där vi kan sitta o vänta på vår tur...

En gång i tiden hade jag ett utställningstält, kanske borde jag inte ha sålt det så där för en 12-13 år sedan!!!

Det ordnar sig!

/ Pia


Roffe sitter å spanar efter Azlan, "vart tog han vägen egentligen???"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0