Söt som socker

image1

Allt går bra med voffsingarna.
Azlan är lugn och tar det försiktigt när han går fram. Han vill så gärna busa med lilla Roffe men matte får dämpa honom en aning ibland. Särskilt utomhus, då han kommer hoppandes o tvärstannar mitt framför lilleman. Han får ju inte trampa på honom.

Roffe är verkligen störtskön, o väldigt lättlärd. Lyssnar redan rätt bra på namnet Roffe o kommer skuttande som en kanonkula när man ropar.

Han försöker ibland springa iväg med min ena crocs sko, så då brukar jag få avleda honom med en annan leksak och det har gått bra.
Roffe fick ett litet tuggben, Azlan har nämligen ett stort. Det är bara det att det där lilla benet helt plötsligt dök upp i soffan under kuddarna... hm... jag kan garantera att det INTE är Roffe som gömt det där. Den skydlige ligger här nedanför mina fötter just nu ... :-)


Dagens Träning

Kontaktövningar, och "stå"
Lite inkallning utomhus.

Vi tränar bara nån minut åt gången, så han inte ska bli för trött o lessna.
Att sluta när det går som bäst är väl ett rätt bra motto?

Natti

(bild på vår soffpotatis Azlan)

image2

Kommentarer
Postat av: Karin

Vilken sötnos!

2008-01-06 @ 10:17:24
URL: http://mittsurr.blogg.se
Postat av: Maria, Boaz, Lexxus & Dhemi

Vilken söt liten kille Roffe är och duktig. Har själv syrran Dhemi och hon är också orädd och självständig och vääldigt gosig.
Känner igen lekandet med en storlek större rottis som kommer springandes utomhus tvärstannandes vid den lilla fötter.

2008-01-06 @ 10:38:16
URL: http://www.boazbaron.com
Postat av: Jenny

Åhhhh...
Världens GOASTE ROFFE!
Azlan är ju världens goaste Azlan oxå naturligtvis... Gud så stolt jag är att ha fått en Roffe... ÄNTLIGEN någon som håller med mig... *asg* men som sagt vi skrev ju in det i "köpekontraktet" haha... Han är verkligen ur go... tårarna rann när ni åkt och lite nu åxo... *snyft* men jag vet att han har det underbart! "pappa" Azlan lär han ju allt han kan... äta häst skit blir kanske nästa grej ...

Kram på er och jätte pussar på "grabbarna" från kennel mamma!

2008-01-06 @ 16:26:08
URL: http://www.rottrobis.se
Postat av: Naken

Oj vilken liten sötnos ;)

2008-01-06 @ 20:30:29
URL: http://nakensdagbok.blogg.se/
Postat av: Monika

Hej!!!
Vilken otroligt fin och rolig sida ni har, har suttit här och läst med ett stort leende :)
Roffe är ju så söööt! och Azlan var riktigt stilig.
Jag har också en Aslan här hemma!
Mvh Monika och Aslan

2008-01-21 @ 20:07:25
URL: http://aslan.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0