Snö i massor


image21
©Pia Norén

Oj vad det snöade inatt!
I morse när jag va ute med hundarna så försvann nästan Roffe under all snö när han envist skulle hoppa ut i snödrivan och kissa. Det blev "höga benlyft" på vägen tillbaka.

Vi va ute en stund mitt på dagen, hela familjen, Chrille skottade snö o jag höll koll på doggsen. Roffe är verkligen en kaxig krabat som inte låter sig skrämmas av nånting. Eftersom han är så liten ännu så blir det inga längre promenader utan vi brukar promenera en väldigt kort bit och under den biten så är det räser som gäller. Azlan älskar att springa lös ute o Roffe försöker så mycket det bara går att hålla efter. Idag va det dock lite väl halkigt på vägen så rätt som det var så såg jag Roffe komma, som skjuten ur en kanon, kanandes på sidan! Oj vad det såg roligt ut. Och Roffe, han bara ställde sig upp, skakade lite på sig och så satte han av i samma fart igen.

Finns det nåt härligare än att se en liten valp som pinnar på, allt vad de små korta benen bär :-)
Azlan får jag hejda ibland, då han kommer dundrandes mot oss i 180 nyck!!! är ju så rädd att han ska springa över Roffisen.

image22
©Pia Norén

Ibland behöver man ju en kisspaus oxå!

Här inne tränar vi på med våra kontaktövningar. Vilket inte alltid är det lättaste då även Azlan gärna vill vara med. Han brukar få ligga stilla en bit bort i väntan på sin tur. Skadar ju inte att öva lite platsläggning i köket heller! Alla sätt är bra!, som de säger.

Roffe har ätit lite dåligt de senaste dagarna, å andra sidan är han väldigt intresserad av Azlan´s mat (han äter Hills) och kanske har han lyckats snika åt sig en del mellanmål för vågen visade på 7,1 kg idag. Vilket är iaf minst 700gr vikt ökning sen vi hämtade hem honom. Då vägde han 6,4kg.
Så nog går han upp i vikt som han ska.
Idag fick han iaf lite hackad skinka o då gick det ner. Morgonmaten slinker oxå ner utan problem då jag ger dem Laxolja. Det förhöjer väl själva smakupplevelsen på maten kan jag tänka mig hihi! Gormégrabbarna!

Nu ska jag ta å göra nån nytta här hemma!
Bl.a kloklippning!!

Hej då världen!

Kommentarer
Postat av: Vera

Snygging! Dessutom syns han ju så bra i mörkret! ;) ;)

2008-01-13 @ 21:14:35
URL: http://ninjathegirl.blogg.se
Postat av: Vera

Snygging! Dessutom syns han ju så bra i mörkret! ;) ;)

2008-01-13 @ 21:14:48
URL: http://ninjathegirl.blogg.se
Postat av: Erika och Nelly

Kul att läsa att det går så bra med grabbarna, söt Roffe är med reflextäcke ;)
Kan se honom framför mig hoppa runt i snö som han nästan drunknar i :D
Nelly fick ocså vara med mig ute idag när jag skottade. Det var jätte kul att attakera matte ibland, kanske är det en stor leksam matte har i händerna *hihi*
Ha det gott och lycka till med grabbarna :D

2008-01-13 @ 21:23:24
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=gika
Postat av: Jenny

Ähhh skit va kul det är att följa era upptåg...
Jag gjorde en fuling *rodnar* snodde några av de underbart fina bilderna du tagit på Roffe "man" och slängde upp på rottis.se... han är sååå fin... nästan lika fin som Azze bazze... Pussa grabbarna från mig... när dessa småttingar som nu ligger i "krubban" har flyttat... då kommer vi upp å hälsar på...!!! Hört den förut? men nu är det allvar... måste ju få se matte sparka med Diva oxå *asg*.... swusssshhhhh...

kram /j

2008-01-15 @ 17:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0