Kvällsträning

Fredag kväll, igen. Veckorna går fort nu. Har haft ont i huvudet större delen av dagen så efter promenaden i skogen där vid lunchtid stupade jag i säng o låg till 17 tiden.

Men vi tog igen det ikväll istället. Michelle fick följa med ut ni i kväll o agera medhjälpare vid Roffes inkallningar. Vi har valpkurs på söndag så det gäller att ligga i. Inte för att vi gör det nu.... ligger i alltså. Min babymage säger ifrån o ger mig sammandragningar när jag anstränger mig för mycket så det har blivit en hel del vila de senaste dagarna.

Vi hann iaf med en liten utflykt med hundarna o Michelle igår. Vi tog bilen och åkte till ett ställe i Rödtjärn som kallas "Trinnar´n". Där rinner ett vattendrag o har man tur kan man finna stora fina Stenbitar (fisk alltså). Men vi fiskade inte utan hade med oss mellis matsäck. Limpmackor o kaffe o saft.

Så där satt vi i godan ro o fikade i gassande solsken. Så vansinnigt härligt. Hundarna utforskade varenda millimeter de kom åt och så... "PLUMS" så hoppade Azlan i å simmande, Roffe var inte sen att haka på. Så Roffe har alltså premiär simmat för första gången i sitt liv, och jag måste säga att han klarade grodan på första försöket!!!

Här kommer lite bilder från utflykten till Trinnar´n:


Precis innan vi åkte...


Michelle i fikatagen!!! det allra bästa med picknick!!! - att fika utomhus, allt smakar fantastiskt gott då! eller hur!!! 


 suddig bild, men det är Roffe som simmar!


 "jag kan simma, simma simma, jag kan simma..." (sjung med från "Hitta Nemo" *ler*)

Det absolut bästa som Azlan vet är att simma. Egentligen hade jag väl inte tänkt att han skulle bada då han haft Hotspot o inte var färdigbehandlad... men vi hann liksom inte med innan "plumset"!!! Så vad gör man, bara å se till att han blir ordentligt ren o torr sedan. 


När man simmat finns ju inget skönare än att rulla i sanden eller gräset!


man får lyckofnatt efter ett bad, visste ni det?




 

Kommentarer
Postat av: Nelly & Erika

Härlig utflykt!!! Ni verkar ha haft det kanon allihop, de fyrbenta fick snosa runt och bada och ni två benata mysa i solen och fika :D Kan det bli bättre??? ;)

Ja, det skulle vara att ditt onda försvinner ... Du gör det bra som kämpar imot och försöker ha ett aktivt liv i alla fall ...

Styrkekramar och trevlig helg!!!

2008-05-24 @ 08:56:35
Postat av: Anne-lie

Hejsan på er!!!

Idag har vi varit på utställningen i Nordichallen och Natus fick 1 kv 1 kk HP, vi är så nöjda...

Vi ska tyvärr inte ställa i Vännäs men vi håller tummar och tassar för er. Ha en trevlig helg och hoppas att solen skiner hos er också. Mvh Anne-Lie

2008-05-24 @ 13:54:22
URL: http://www.jezzieochnatus.dinstudio.se
Postat av: Ellen & Dolly

Hej hej igen, ser ju att ni gått valpkurs!! så kul!! hur gick det? ska ni gå fler kurser sedan??? Sköt om er! Ps. vi vägde Roffe idag, han väger 30 kg.

Det gick väldigt bra på valpkursen, ja vi hade tänkt att gå almänn lydnad också.Vad mycket Roffe väger, hur mycket väger Azlan?



2008-05-24 @ 17:13:45
URL: http://rottrobisdollysdream.blogg.se/
Postat av: Anonym

oj det råkade komma med det ni skrev i våran blogg :) jag skulle bara se vad du skrev så jag kopierade in det och sen råkade det bli att jag inte tog bort det du skrev på min :O men kram ändå!!

2008-05-24 @ 17:18:03
Postat av: pia

=)

2008-05-25 @ 21:24:26
Postat av: Ellen & Dolly

Vi ska försöka att komma på kennellägret,men det krockar lite men ska försöka och då ska vi kannske segla dit. Men direkt efter det ska jag till Östergötland och ha läger där =)



Om ni har vägarna förbi Örnsköldsvik kan ju ni komma till oss i Täfteå, Det vore väldigt kul!

Kram från oss alla!!!

2008-05-27 @ 15:59:59
URL: http://rottrobisdollysdream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0