gå FIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINT!!!

Va med om nåt intressant idag.

Åkte ut till mammuten och papputen idag. Tänkte ta en promenad i skogen, de har nämligen en jättefin vandringsled som heter Linnévägen. En väg som Linné vandrat på för många herrans år sedan och som byaföreningens sökte EU bidrag för att kunna återskapa...

Iaf.. vi skulle ut o promma.

På nåt konstigt vis så hade jag plötsligt med mig mammas gamla halvdöva senila Groenendals tik släpandes i kopplet oxå.... Hur hände det lixom????

(svar:
-ska ni gå långt eller?
-eeeh.. njaeee inte speciellt hurså?
- då kan ju Gnista kanske följa med.
-ja visst! )

Mmmmm å så blev det. Problemet är att jag alltså nu hade 3 !!! stora hundar i koppel. En Roffe som skulle jaga varenda löv han såg, kors o tvärs... en Azlan som bara helt enkelt har bestämt sig för att han varken hör eller ser  mig... trots grillkorv i min ficka... och en Gnista...... en senil, döv gammal tant som luktar apa ur munnen och som inte vill ha 2 killar som nosar henne bak i rumpan....
Ni kan ju tänka er vilken HÄRLIG!!! promenad jag fick.

Släppte lös Gnista, hon är ju så himla lydig...... (jag tränade mycket med henne när hon var yngre...) hade ju bara råkat glömma att hon snart är 100 år och inte hör så bra.
Så där gick hon, ca 40 meter bakom och surade, för hon är ju en hund som tänker på familjesammanhållningen. Och kunde nog inte förstå varför hon inte fick ligga hemma i husse och mattes säng....??? Hon var ju ut i morse!!!!

Och Azlan..... vi måste jobba på vår relation grabben!!!
Roffe...... ja du är så gosig men måste du jaga varenda löv du ser?????

Måste jag säga att jag var helt slut efter promenaden?? som INTE ledde hela vägen till Linnévägen.... inte ens halvägs...
Jag hade laddat bilen, med fyrklövern, godis, korv, stövlar, regnställ, för här skulle det tränas hund!

Korven ligger fortfarande kvar i bilen.... skorna med.

Vi tar nya tag i morgon.
Natti!!


Han fick det bäst han!!! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0