TsT (Trött somTusan)

Idag jobbade vi dagtid både jag o C, så kl 05.50, lämnade vi gården och åkte in mot city, jag, mannen och LilleGrabba. Svärmor fick det ädla uppdraget att ta hand om voffarna.

Väl inne i stan kommer C på att "hoppsan" vi la inte ut nån extra nyckel!!!! :-O
Inte så lite klantigt, så han fick snällt ta lilla blå/vita bilen och köra omedelbar utryckning mot landet igen. Gå ut med hundarna och sen lämna över en xtra nyckel till sin mamma. Hundarna kan ju inte gärna vara ensam från 6 till 16!!! Jag är strängeligen uppfostrad av min egen mamma sedan barnsben att "inte mer än 4 timmar!!!" och det har jag verkligen hållit på i alla dessa år!

Så det löste sig till slut!
Och Roffe har verkligen varit sååå duktig idag, inte en enda olycka på hela dagen!!!!! Helt otroligt.

Det var jag som spenderade natten på soffan iaf. Ställde klockan, första ringningen kl 01.00.... hm... Roffe hade redan hunnit kissa inne... attans!!! men vi gick ut i kylan och mörkret ändå. Han gjorde nr2 så helt onödigt va det ju inte. Ställde andra ringningen på kl 02 eftersom det redan hunnit hända en lite olycka inne.... men jag har fått nån slags av blackout. Minns inte att jag var ut med dom nå mer än vid 04.45.... då jag klev upp... låter ju helt otroligt, men ingen olycka då heller. Jag fattar i-n-g-e-n-t-i-n-g!!!

Hur död får man vara på en skala.

Vi har iaf beslutat att lägga in högsta växeln då det gäller att få Rolf Norén rumsren, ja Roffe alltså.. ;-) När Azlan va liten så hade vi nämligen inga småbarn som tog all energi, så allt det här med rumsrenhetsträning och tidiga morgonpromenader, ja nattpromenader oxå för den delen - iaf det var inga som helst problem...
Men nu!!! jisses amalia vad trötta vi har varit!

Men med tanke på att vi inte sovit fler än 3-4 timmar i sträck på en helt år så kanske vi har rätt att vara lite slitna!  För TRÖTT är bara förnamnet på vad vi har varit!! Tur att Roffe är så söt! Man behöver ju bara titta på honom för att se att det är värt varenda sekund av trötthet haha!

Tänk om man fick ha det så här bra!!

image48

Ska banne mig bli HUND i mitt nästa liv!

Kommentarer
Postat av: MissMimmi

Svar: Tack så mycket! :D Åh vad spännande! Hoppas det blir bra :) kramar

2008-02-20 @ 20:59:28
URL: http://missmimmi.blogg.se
Postat av: Pia

Missmimmi: Så lite så ;-) det blir säkert jättebra!! kram på dig!

2008-02-20 @ 21:04:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0