På kurs med Kurt!

eller snarar med Azlan, japp! den 4 maj drar allmänlydnaden igång. Vi hade turen att få en av 10 platser, ser fram emot att få lite tränings hjälp, trots att det är "husses hund".  Dagen innan är det utställning för Roffe i Härnösand. Fullt upp den helgen antar jag. Hoppas min kropp hänger med oxå!

Igår va det trist o grått väder, men jag o Roffisen tog en härlig vårpromenad trots allt. Hann med att träna några inkallningar, lite fot, och ett o annat "stå". Inte hans bästa sida. Från början då vi fått hem honom va han sååå duktig o hajade precis vad jag ville. Men nu har så klart dessa träniningsstunder legat vilande rätt ofta då jag varit sjuk i över 2 veckor i förkylning o bihåleinflammation. Och det är klart.... saker o ting måste ju nötas in...

Iaf så är jag hur nöjd som helst då jag gör en inkallning och Roffe kommer springande med öronen flygande, svänger runt mitt högra ben och sitter fint vid mitt vänstra..... oj vilken goding! Undrar om han börjat haja vad matte egentligen vill!!!

Fick en godbit såklart!!! sen tittade han på mig lääääänge o väntade på mitt varsågod så han skulle få hoppa iväg o leka igen.

Idag är det betydligt finare väder o vi planerar en promenad i dag oxå!!
I övrig blir det till att ligga i soffan o klia Roffe på magen, jag har värk idag o mår väl sisådär...

Azlan har börjat följa med husse på nya jobbet som säljare (han har tagit tjänstledigti 6 månader från polisen) o han stortrivs, ja Azlan förstås!! Och det är rätt skönt att få en massa egentid med Roffe samtidigt som det är nyttigt för honom att få vara ensam med matte. Roffe fick följa med mig till S igår o fika! Där blev han kliad av 2 små tjejer på 3 år... snacka om att få uppmärksamhet!
Roffe skötte sig exemplariskt och låg mest o sov nedanför mina fötter.


image65
Lilleman har själv klätt sig i eget valda kläder o tänker nog ta med Roffe ut på en promenad... undrar just vart de ska??

Det undrar nog Roffe oxå!!

image66

Men vänta nu.... hur får man fast den här grejen egentligen..... ??

image67

Skulle nån kunna vara så snäll å hjälpa oss lite här? ........


Kommentarer
Postat av: Nanna

Hej! Tassar runt lite här på er sida:) Var ju bara tvungen att komentera dessa underbara bilder på lilleman och Roffe :D Kom dom iväg ut på upptäktsfärd tro? ;) Skorna ser ut att sitta perfekt! :D

2008-05-04 @ 13:19:03
URL: http://www.qujo-tyko.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0